woensdag 6 maart 2013

zoet of niet zoet

Ken je die mop van die biefstuk en dat spruitje?

Ober:"en meneer hoe vond u de biefstuk?"
klant:"Oh per toeval, hij lag achter een spruitje"


Dat gevoel had ik ook vandaag toen ik mij  hache opschepte met wel 40 gram riblap erin. Dat is dus gewoon echt niet veel, weeg het maar eens af.
Maar..... het smaakte wel superlekker eerlijk is eerlijk. Hutspot met hache.
Ik had natuurlijk weer een fout gemaakt... ik was een beetje uitgeschoten met de zoetstof.
Op het flesje staat dat een theelepel gelijk staat aan een theelepel suiker. Nou vergeet dat maar rustig hoor, het is eeeeecht veel zoeter dan suiker. Ik had dus zoete hache die ik niet meer kon corrigeren.
Later maakte ik nog eens dezelfde fout met het maken van mijn middaghapje, namelijk zoetzure komkommer. Maar dat was makkelijk op te lossen, weggooien (het sap dan) en opnieuw beginnen.

Ik was met de calorieen wijzer aan de slag om de avondmaaltijd samen te stellen, en heb die ter controle doorgemaild naar mijn papa. Die vond hem wel ok. Alleen.... ik had dus een snee geroosterd brood met 125 gram gerookte makreel bedacht. Toen ik de makreel aan het wegen was bleek ik met 100 gram al ruim voldoende te hebben voor het beleggen van 1 snee brood. Dat kwam mooi uit want toen had ik een paar calorieen over om slasaus te gebruiken in mijn  zoetzure komkommer hapje.
Ik heb het de laatste dagen wel behoorlijk moeilijk moet ik toegeven. Echt trek in specifieke dingen. Even heb ik overwogen (ook al omdat ik vandaag iets te vieren heb) om in plaats van avondeten een kersensoes van de lidl te eten. Die heeft namelijk 260 calorieen. Maar ik voorzag een enorme scheurhonger na het eten van dat ding, dus heb ik toch maar de verstandige weg genomen en ga ik toch maar voor een soepje en een broodje makreel.
Ook lekker toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten