woensdag 20 maart 2013

Boontjes

Alles wat je helemaal niet hoeft te weten over sperzieboontjes en ik lekker toch ga schrijven.
Het gemiddelde boontje weegt 2 gram. Dat betekent dat ik vandaag ongeveer 62.5 boontje ga eten.
De dorpssuper neemt het niet zo heel nauw met de kwaliteit want maarliefst 1 op de 7 boontjes heb ik weg moeten gooien omdat het niet meer op een boontje leek maar gewoon een dom slap stukkie vel was. Nou ja... nu kan ik natuurlijk de supermarkt wel de schuld geven (en dat doe ik ook) maar ik had natuurlijk ook zelf even kunnen uitkijken toen ik de boontjes in mijn geheel biologisch verantwoorde papieren zakje aan het mikken was bij de supermarkt. Maar ja.... als je alle boontjes staat uit te zoeken in een dorp als dit wil je echt niet meer weten wat mensen achter je rug om van je vinden :-)
Anyway............... boontjes !

en weer is het simpel, lekker, gezond, mager en maagvullend.

200 aardappelen

125 snijbonen

110 witte bonen.

Kook de aardappelen

snij de snijbonen overdwars in smalle reepjes.

spoel de witte bonen goed schoon en laat uitlekken.

Breng water aan de kook en voeg de snijbonen toe. Doe na 5 minuten de witte bonen erbij en laat nog een minuut doorkoken.

Giet de aardappelen af maar zorg ervoor dat een beetje van het kookvocht achterblijft in de pan. Prak ze met een vork fijn en voeg de groenten toe. Goed vermengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten