donderdag 21 maart 2013

Hoogmoed komt voor de val

Helemaal zeker van mezelf dat ik vandaag onder de 100 kilo zou duiken heb ik gisteren vast een doosje bonbons meegenomen en heb ik me de hele dag en avond zitten verheugen op het lekkere patatje met dat ik vanavond zou eten. Bijna zingend ging ik op de weegschaal staan die ik net weer een beetje aardig begon te vinden, en jankend stapte ik eraf toen hij doodleuk zei dat ik 600 (!) gram was aangekomen!! 100.8
Ik ben er nog twee keer op gaan staan om het zeker te weten maar hij was onverbiddelijk. Niet onder de 100 dus. Nu kan ik natuurlijk heel dapper zeggen dat dat er morgen wel weer af is en dat het uitstellen van een feestje geen ramp is, maar dat zou echt wel dikke bullshit zijn. Ik heb echt wel traantjes gelaten.  En het is dat het sneeuwde en ik het toch al koud had anders had ik echt wel het raam open gedaan en de weegschaal zo naar beneden gesmeten. De bonbons heb ik maar even weggezet in een diepe donkere kast, en ik heb ontbeten met twee beschuiten in plaats van met het lekkere kaasbroodje :-(
Enfin life goes on, en we lijnen dus gewoon wat langer voor ik kan feesten.
Vanmiddag wel erg lekker gegeten trouwens, gestoomde kip met groentjes en een tomatensausje. Helaas was het op voor ik een foto kon maken, maar hier is het recept.

100 kipfilet
50 ui
80 paprika
65 bleekselderie
Voor de saus;
10 maizena
1/2 kip soepblok
40 ui in halve ringen
50 tomatenketchup

Spoel de in stukken van 2 bij cm. groenten af en doe ze met aanhangend water in een braadzak. Doe ook de in stukken gesneden kipfilet er bij. Zet de magnetron op halve kracht en stoom de groenten 7 minuten.
doe alle ingredienten voor de saus in 1 dl. koud water. Breng aan de kook en maak op smaak af met peper.
Meng groenten en kip door de saus.
Dit is 290 cal.
Behalve kip kan je de groentensaus ook serveren met 50 gr. rijst.
Dan wordt het 367 cal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten