woensdag 13 maart 2013

Koud

Ik heb me de afgelopen week rotgelachen met alle snotterige mensen om mij heen. Iedereen kreeg keurig de verkoudheden en de griepjes te pakken, en ikkuh lekker niet. Ik maar roepen "hahaha ik eet nu zo gezond dat al die ellende mooi eens aan mij voorbij gaat" Tot gisteren :-(
Ik stond op en dacht pfff volgens mij word ik verkouden. Een uur later was ik dat ook :-( Omdat griepjes en verkoudheden bij standaard overgaan in longontstekingen heb ik met de huisarts de afspraak hem altijd even te bellen als ik grieperig word. Ik moest toch maar even langs komen want dan kon hij meteen de wond op mijn arm nog even bekijken (daarover later meer) En jahoor tegen de tijd dat ik bij hem was was de koorts gestegen naar 40.1 en stond ik te rillen en te lillen op mijn benen. Longontsteking was de conclusie. ALWEER maar omdat ik er wel lekker snel bij was hoefde ik niet naar het ziekenhuis. Antibiotica en prednisolon doen het deze keer wel.
Daarnaast blijkt mijn arm een streptokokken infectie te zijn daar volgt nog behandeling voor.
Nu moet je weten dat ik voor ik ging lijnen ik het nooit koud had. Ik liep zomer en winter op blote voeten in crocs en had bijna nooit een jas aan. Al heel mijn volwassen leven slaap ik met het slaapkamer raam open, en zonder verwarming. Maar nu............ pfffffffffffffff Ik heb het voortdurend koud. Hoewel ik nog spek genoeg heb zou je denken. Maar nee hoor koud koud koud heb ik het. En met die koorts nog erger natuurlijk. Gisteren nacht heb ik dan ook voor het eerst in mijn  leven het raam van de slaapkamer dicht gedaan.
Ik heb deze nacht zelfs de verwarming (op 15) aangehad en ik droeg zelfs sokken in bed, en nog kreeg ik het maar niet warm. Dus toen ik vanmorgen in de sneeuw (net wakker) met de hond buiten liep voelde ik me echt wel ff heel ziek en vooral heel zielig... Maar gelukkig had ik geen tijd om dat lang te laten duren. De hond en kat moesten eten, en natuurlijk moesten dochterlief en ik zelf ook ontbijten (deze keer heb ik het maar even gehouden bij twee mandarijntjes)  En daarna moest er een lunchtrommeltje klaargemaakt worden, de vaatwasser leeg  en weer ingeruimd en nog een paar andere huishoudelijke taken die op me wachten. Mijn gewicht was vanmorgen 103.3 dus wel 600 gram lichter dan gisteren :-) Al weet ik nu nog even niet hoe ik al dat eten vandaag naar binnen moet gaan krijgen, maar ik ga mijn best doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten