zaterdag 2 maart 2013

Het gaat (weer) lekker

105.7 zei de weegschaal vanmorgen, je zou bijna weer vriendjes met hem worden :-)
Dat betekend dat ik deze week iets meer dan 2 kilo ben afgevallen. Ik heb dus het weekdoel bereikt.
Hoewel ik daar in het begin van de week behoorlijk mismoedig over was. Was ik eindelijk een paar honderd gram afgevallen, zaten ze er de volgende dag gewoon weer bij. Om stapelknots van te worden toch? Papa heeft me echt wel uitgelegd hoe dat komt en dat het geen vet is wat je aankomt maar alleen maar vastgehouden vocht. Ohja ik weet het allemaal. Maar toch kan ik de weegschaal wel tegen de muur gooien als het gebeurt, hoe logisch dat ook is. Ik zei eerder deze week al dat ik me niet meer zou wegen. Ik zou doorzetten omdat ik me nu zoveel beter voel en omdat mijn insuline niet meer nodig is. Papa lachte me hartelijk in mijn gezicht uit. Toen ik enigzins gepikeerd vroeg waarom dat zo grappig was, antwoorde hij "jij gaat je echt wel weer wegen" Nou je ziet het hij heeft gelijk :-) Het is supermoeilijk om niet te willen kijken of je resultaat hebt. In totaal ben ik nu ruim 14 kilo kwijt, en daar ben ik apetrots op hoor. Tenslotte is me dat nog nooit gelukt. Moeilijk heb ik het soms wel hoor. Ik heb geen honger, eet onwijs lekker maar de trek in specifieke dingen heb ik best wel. Gisteren ging het bijna mis. Ik liep met dochterlief door een dorp een stuk verder op om boodschappen te doen. We kwamen langs de cafetaria waar we regelmatig wat eten als we in dat dorp zijn. Ohhh het rook daar zoooo lekker. Ik had zo'n enorme zin in een patatje met lekker veel mayonaise. Maar ik deed het niet :-) Heb wel meteen papa een bericht gestuurd dat ik het daar moeilijk had en twee verzoekrecepten ingediend. Volgende week zitten ze in de dagmenu's. Op het moment zelf was ik er behoorlijk sjaggie van, maar even later toch wel super trots dat ik niet bezweken ben. De beloning kreeg ik uiteraard vanmorgen op de weegschaal. De foto die je ziet is mijn lunch van twee dagen geleden. Een ommelet gevuld met heerlijke groentjes en een beetje ketchup. Het smaakte nog beter dan dat het eruit zag. Bij de diabetes verpleegkundige kreeg ik nog een leuke beloning. Ik mag volledig stoppen met de insuline! Als ik dan bedenk dat ik voor ik begon met dit dieet (of eigenlijk gewoon een nieuwe manier van koken en eten) meer dan 200 eenheden insuline per dag spoot. dan hebben we toch echt wel al heel veel bereikt. Ik ga weer vol frisse moed verder. 14 kilo kwijt en niet 1 keer verzaakt :-) Op naar de 20 kilo!
Mijn volgende streefdoel is om beneden de 100 kilo te komen. Ik hoopte dit voor mijn verjaardag over 16 dagen te bereiken. Dat zal denk ik niet lukken maar ik kom zeker dicht in de buurt. Ohja dat zou ik nog vergeten. Ik ben een toch niet helemaal normaal geloof ik hoor. Je zou denken dat ik nu probeer uit de buurt van lekkere dingen te blijven maar niets is minder waar. Ik vind het heerlijk om ervoor te zorgen dat anderen lekker eten. (misschien wel omdat ik zelf lekker eet) Zo ga ik zo ontbijten met mijn drie knackerbrodjes, dochterlief krijgt een verse croisantje en een chocobroodje. Zelfs de hond en de kat krijgen regelmatig iets lekkers, helemaal normaal kun je dat toch niet noemen of wel dan? Nou ja hoe dan ook.... ik krijg vandaag ook weer lekker te eten dus het komt helemaal goed met mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten