maandag 18 maart 2013

Lekker soepie

Ik ben nogal een soeptrien :-)
Ik ben dol op soep, maakt niet uit wat voor soep. Zolang het geen spinazie soep of kervelsoep ofzo is vind ik het lekker.
Daarnaast ben ik dol op champignons en op asperges. Mijn absolute favo soep van dit moment is dan ook champignon-asperge soep.  Mijn versie is een behoorlijke bak vol goed gevulde soep die welgeteld 43 calorieen heeft :-)
Heel simpel. Zet 500ml water op met twee theelepels tuinkruiden bouillonpoeder.
Gooi daarbij 50gr bleekselder, 50 gr gesneden champignons en 50gr. gesneden asperges. Breng aan de kook en laat 10 minuutjes zachtjes doorkoken. En voila je soep is klaar. Ik vind hem heel erg lekker en vanavond eet ik dat, samen met twee beschuitjes als avondmaaltijd. Vanmiddag heb ik al lekkere tjap-tjoi gehad met een recept van papa en die was ook super. Lekker eten hoort wel bij een verjaardag toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten