vrijdag 8 maart 2013

Elk grammetje telt

Elk grammetje telt, en dan heb ik het voor de verandering niet over de grammetjes die er af gaan maar vooral over de grammetjes die erin gaan. Nu ik zelf met de calorieen tabel aan de slag ben, merk ik hoe moeilijk het is om iets lekkers te maken, en toch beneden een bepaald aantal calorieen te blijven. Daarbij ook nog eens opletten dat je van alle voedingsstoffen voldoende binnen krijgt maakt het dus echt niet makkelijker. Ik ben soms langer dan een uur bezig om 1 maaltijd samen te stellen. En elke gram maakt inderdaad verschil in calorieen. Ook heb ik ontdekt dat diverse verpakkingen niet helemaal eerlijk zijn qua inhoudelijk gewicht, er scheelt nogal iets aan. Niet elke verpakking geloven dus. Ik weet tegenwoordig van alles wat ik in mijn mond stop, wat het weegt en hoeveel calorieen erin zitten. Wel grappig eigenlijk.
De grammetjes eraf waren er vandaag helaas maar honderd, maar das altijd nog beter als 100 erbij.
Ik zou heel graag een grote succes story van deze blog maken, maar dan zou ik liegen dat ik scheel zie. Het is simpel zat, ik heb het best moeilijk. Moeilijk om van lekkere dingen af te blijven, moeilijk omdat het afvallen veel langzamer gaat dan ik zou willen, en moeilijk om gewoon positief te blijven denken. Maar.... Ik ga toch volhouden :-) Ik voel me zoveel beter! Elk bezoek aan de dokter of diabetes verpleegkundige zijn namelijk wel succes story's. Ik leef anders, ik beweeg anders, ik loop zelfs anders ;-) Alleen daarom al wil ik doorzetten. Daarnaast natuurlijk voor mijn vader, moeder en huisarts omdat ze zo hun best doen om me in het juiste spoor te houden. Ik zou niet alleen mezelf teleurstellen maar zeker ook een hoop andere mensen. En daar denk ik dan maar aan als ik het liefst naar de winkel ren om een lekker groot stuk chocolade ofzo op te halen.
Anyway.... voor vandaag is het weer gelukt een lekker menu samen te stellen en toch low calorie te blijven :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten