zaterdag 23 maart 2013

Bedriegelijke kaas

Jahoor ik ben er achter waarom ik niet afviel zelfs aankwam de laatste dagen.
Ik had namelijk bij de Lidl Linessa kaas plakjes gekocht.  Als je de verpakking bekijkt zie je dat het een "light kaas" zou moeten zijn. Op de achterkant staan een kadertje met in alle talen "100 gram"
Daaronder staat een nieuw kadertje, met de voedingswaarden. 212 calorieen. Aangezien daarboven 100 gram staat en een plakje 20 gram weegt had ik dus berekend dat ik daar best per dag 3 beschuitjes mee kon beleggen. En dat deed ik dus ook. Omdat ik maar niet begreep waarom ik niet afviel en zelfs aankwam terwijl ik me toch keurig aan mijn eetschema hield ben ik die kaas eens beter gaan bekijken. En toen viel ook beter op dat dat 100 gram gebeuren in een apart kader op de verpakking stond. Uiteindelijk moest ik dus concluderen dat dit 212 calorieen PER PLAK waren. Tja drie plakken per dag is dan dus gewoon meer dan 600 calorieen alleen aan beschuitbeleg! Ik had er echt wel stevig de balen van. Gisteren die kaas dus niet gegeten en jahoor... 700 gram minder vanmorgen. 100.1
Rotkaas :-(
Ohja ! Ik vond het middageten van eergisteren zo lekker dat ik dat gisteren tussen de middag weer heb gegeten en deze keer heb ik het niet opgegeten voor ik een foto had gemaakt.
<--- dat was het dus. Gestoomde groentjes met meegestoomde kipfilet en een zoete tomatensaus.
Dit is echt zoooo ontzettend lekker dat ik het iedereen eens kan aanraden.
Ik eet het deze week zeker weten nog eens weer.
Het recept vind je in het blogbericht hier onder.

Nou nu maar weer duimen dat ik morgen dan eindelijk onder de 100 kilo ga duiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten