maandag 28 januari 2013

Weet je wat er met knoflook gebeurt?

Tussen de middag eet ik soep.
Hier het recept wat ik uit mijn  mailbox viste.
Rooster 2 snee brood en wrijf het in met een teentje  knoflook.
Maak er croutons van (kleine blokjes)
Breng een halve liter water aan de kook.
Doe er groente naar keuze in, het lekkerst is wortel, ui en selderie (bleekselderij)
Voeg een blok kippebouillon toe of een eetlepel kippenbouillonpoeder.
Houd tien minuten aan de kook.
Voeg vlak voor het eten de croutons toe.
Mag je allemaal opeten.
Smakelijk

Nou dat begon al goed.... Ik had toevallig nog verse knoflook in huis... nou ja vers.... hij lag al een behoorlijke tijd.
Vol goede moet wip ik er een teentje uit. Wilde hem onvellen, en daar begon de ellende. Poeder, vieze poeder was het geworden. Dat gebeurt er dus met knoflook die te lang ligt. Maar even nieuwe halen vanmiddag.
Na het maken en het opdienen van de soep werd meteen de tweede blunder duidelijk. De croutons waren niet lang genoeg geroosterd. In plaats van lekker knapperig, had ik nu soep met behoorlijke stukken doorweekt brood.  Het was een behoorlijke hoeveelheid, ik heb er tegen moeten eten om het ook op te krijgen, ik zit proppie vol nu.Volgende keer dus beter roosteren. Ik lach me dood, maar ik leer me te pletter dus dit komt helemaal goed.

Mijn suiker was zeer verrassend 4.1 voor de lunch ik heb dus het risico maar genomen om gewoon geen insuline te spuiten bij deze maaltijd. Mocht ie vanmiddag nog te hoog worden kan ik altijd nog een beetje bijspuiten. Maar ergens heb ik het idee dat het niet nodig gaat zijn.
Zo meteen nog even een blikje tomaten puree halen voor de spaghetti vanavond en een lange wandeling met de hond doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten