maandag 28 januari 2013

Dag 1 smorgens

Een goed begin is het halve werk, dochterlief ligt doodziek op de bank :-(
Het eerste dagmenu is zojuist in mijn mailbox binnengerold, en het ziet er lekker uit.
Ik ben vandaag begonnen met een ontbijt van 1 snee brood met lever, 2 sesamcrackers met kaas, en 200 ml magere yoghurt met daarin een gesneden sinaasappel. Ik heb er een beker thee bij gedronken en een glas water. Mijn suiker was 10.6 vanmorgen (even voor de niet diabeten tussen de 4.0 en 7.0 is normaal. Ik heb 40 eenheden insuline gespoten. Voor tussen de middag heb ik een recept voor een heerlijke tomatensoep met croutons, en vanavond eet ik spaghetti.
Helaas kan ik me niet dagelijks wegen, want ik heb de weegschaal na de laatste lijnpoging weggesmeten. Vandaag schat ik dus mijn gewicht en morgen middag kan ik me wegen. Ik ben van plan dagelijkse statistiekjes bij te houden, zodat ik niet alleen het afvallen kan zien, maar ook wat het "nieuwe eten" met de suiker waardes doet.

Gewicht :         119 (geschat)
suiker voor ontbijt :  10.6
uitgegeven : 8,60 
Ik heb er wel helemaal zin in :-) Ik ben vast van plan dit door te zetten en ondertussen te sparen voor nieuwe kleren die ik nodig ga hebben.
Mijn huishouden is al gedaan (het is nu 10:07 uur) en voor vanmiddag heb ik een lange wandeling met de hond gepland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten