dinsdag 29 januari 2013

Dag 2: ontbijt

Hoera, dag 1 heb ik helemaal volgehouden.
Helaas wel een foutje gemaakt :-( Ik heb twee bekers koffie met een scheutje koffiemelk gedronken, en dat mocht dus niet. Nou ja, vanaf nu dus maar zonder koffiemelk.
Ik heb al een heerlijk ontbijtje achter de kiezen.
Het recept vind je in de recepten rubriek. Van de overgebleven tomaat en ei heb ik een snoepslaatje gemaakt en lekker tussen vinger en duim opgegeten.
Best lekker hoor, eigenlijk eet ik nu veel lekkerder dan wanneer ik geen dieet volg. Helaas heb ik zelf geen weegschaal en kan ik dus het resultaat pas morgen melden, maar dat mag de pret niet drukken.
In mijn suikerwaardes zie ik wel degelijk verschil. Begon ik gisteren nog met 10.6, vandaag was dat 6.1. Toch wel een enorm verschil zou ik denken. Ik heb er dus ook voor gekozen geen insuline te spuiten met deze waarde. Donderdag heb ik een gesprek met de diabetes verpleegkundige en dan hoor ik wel of het goed was of niet.

Ik heb inmiddels de dagmenu's ontvangen tot en met dag 5. Mijn papa is er druk mee geweest.
Als ik ze zo doorlees dan krijg ik enorme honger, ondanks dat het zoals hij dat zelf noemt "dieetvoer" is, is het allemaal gewoon erg lekker. Al bevat 1 van de recepten picalilly en dat vind ik heel erg niet lekker dus daar moet ik nog even met hem over babbelen. Ook krijg ik op dag 5 een lekker zoet dagje. Daar verheug ik me nu al op.  Al met al is alles dus erg positief :-)
Maar ik krijg ook lieve reacties en dat is toch een extra stimulans. In de dorpssupermarkt (ik woon in een heel klein dorp) heb ik tegen mijn favo kassiere verteld dat ik op dieet was, en toen ik 's middags een pak vla ging halen voor dochterlief die nog altijd ziek en zielig op de bank ligt, zei ze meteen "euhh nee nee terug die vla die mag je niet hebben" Ik vind dat soort humor wel leuk :-) en dat is dus voor mij een stimulans om lekker door te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten