zaterdag 26 januari 2013

Prietpraat

Ohjee een lezer... dan moet ik maar wat schrijven ook :-)
Deze blog komt vol met alles wat ik zoal vind en denk, je gaat er dus helemaal niets aan hebben, dit is puur om de dingen een beetje van me af te schrijven. Misschien vind je het leuk, misschien ook wel helemaal niet. Morgen start ik met de strijd tegen de kilo's zoals zovelen dat doen.Er moeten maarliefst 50 af.  Een goede reden om maar eens een blog te starten.Ik begin maar even met mij voor te stellen. Ik ben een vrouw van 41 jaar en ik heb een geweldige bijna 14 jarige dochter. Ik weeg momenteel  121 kilo (slik) bij een lengte van 1m65 dat is dus heel erg veel mij, en dat mag, wat zeg ik, moet heel wat minder. Net als iedereen heb ik al honderd dieten gevolgd en nog nooit geslaagd. Maar dit keer moet ik. Mijn overgewicht brengt een enorme berg gezondheidsproblemen met zich mee, en daar word het allemaal niet vrolijker van. Ik heb diabetes type 2, bloedproblemen (trombose) astma en nog een hele berg andere klachten. Ik stond eigenlijk in een traject voor een maagbypass operatie maar dat voelt zo ontzettend als falen :-( Ik kan het zelf niet, dan het mes er maar in. Nu ben ik gezegend met een vader die enorm goed kan koken, en die heeft zo zijn eigen dieet ontwikkeld en daar kookt hij ook naar. Ik eet er regelmatig, en eet dan ook altijd goed, heb geen honger en dat is dan "dieetvoer" Al enige tijd viel het mij op dat telkens wanneer ik bij mijn ouders ben, mijn suikerspiegel zich enorm goed gedraagt. Mijn suiker zakt bij wijze van spreken zodra ik het ouderlijk huis binnenstap. Het is zelfs al een paar keer gebeurt dat mijn suiker veel te laag was. Iets wat ik thuis nog nooit heb meegemaakt.
Dus heb ik de knoop doorgehakt. Ik heb een paar dagen bij mijn vader in de keuken gestaan, om te kijken hoe hij kookt, en mijn vader wil mij ondersteunen door me dagelijks een menu toe te sturen met recept en dat geeft me zoveel steun dat ik er deze keer eens helemaal voor wil gaan. Mijn vader is onlangs 30 kilo afgevallen in 3 maanden tijd. Ohja ik zie alle lijners al op de banken springen. "dat is veel te veel" "dat is niet gezond" "dat zit er zo weer aan" enz enz Maar nee hoor. Mijn vader is zo gewend aan zijn manier van koken en eten dat nu hij het wat verslapt heeft omdat hij op gewicht is, hij niet aankomt. En voor een 72 jarige opa is hij nog super gezond en fit. Als hij dat kan, kan ik dat ook. Kom allemaal maar weer van de banken af, want het is wel degelijk gezond. Met zijn menu krijg je precies binnen wat je nodig hebt, en als je overgewicht voor gezondheids problemen zorgt kun je niet snel genoeg afvallen. Mijn diabetesverpleegkundige en mijn dietiste roepen om het hardst dat een kilo of pond per week echt meer dan genoeg is. Maar dat is het niet. Als ik de moeite doe om te lijnen dan moet ik die moeite terug zien op de weegschaal anders hou ik het echt niet vol. Bovendien heb ik dit voorgelegd aan mijn huisarts en  die vind het geweldig, met mijn gezondheid moet ik zoveel mogelijk in zo kort mogelijke tijd afvallen en dat is precies wat ik ga doen. Veel op deze blog zal dus gaan over mijn afvallen, met toestemming van mijn vader zal ik ook de recepten op deze blog plaatsen gewoon omdat iedereen die er wat aan zou kunnen hebben er bij zou moeten kunnen.
Bij alle dieten die ik al gevolgd heb heb ik er als een berg tegenop gezien. Ik eet nu eenmaal graag, dus het is nooit een leuk vooruitzicht. Maar deze keer heb ik er gewoon enorm veel zin in. Het leren van een nieuwe manier van koken, en het gevoel dat het deze keer gewoon gaat lukken maakt dat ik er gewoon heel veel zin in heb om te beginnen.

Ok tot zover het afvallen.
Verder heb ik over veel dingen een mening en die wil ik graag uiten. Een blog over alleeen lijnen slaat ook nergens op, dus zal ik ook over andere dingen schrijven.
Ik heb een supertoffe hond, en maak zo af en toe best wel eens wat mee.
Ik speel graag computer spelletjes en in het voorjaar krijg ik gegarandeerd een tuinier manie, die hilarisch is want ik heb er geen lood verstand van en ben bovendien zo eigenwijs als de pest.
Ik doe alles low budget omdat ik nu eenmaal een low budget heb, ook het koken van mijn vader past daar precies in dus dat is alweer mooi meegenomen.
Als je het leuk vind om mee te lezen zou ik dat zeker doen, en reacties zijn zeker welkom.

gegroet voor vandaag !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten